روانشناسی و علوم تربیتی بررسی تاثیر دوره پیش دبستانی در دوره ابتدایی 20536
اهمیت دوره پیش دبستانی|اهمیت و نقش پیش دبستانی|پایان نامه تاثیر پیش دبستانی|پایان نامه تاثیر پیش دبستانی در ابتدایی|پایان نامه نقش پیش دبستانی|تاثیر دوره پیش دبستانی|تحقیق نقش و تاثیر پیش دبستانی|روانشناسی و علوم تربیتی|نقش پیش دبستانی در آموزش
بررسی تاثیر دوره پیش دبستانی در دوره ابتداییچکیده:امروزه در بسیاری از نظامهای پیشرفته جهان، مساله آموزش و پرورش پیش دبستانی به عنوان یکی از پایه های اساسی تعلیم و تربیت پذیرفته شده به طوریکه پنجمین اصل از اصول راهنمای سیاستهای آموزشی سازمان جهان تعلیم و تربیت آموزش و تربیت نوباوگان است. بدون تردید این آموزش به عنوا ن یک عامل قوی در ارتباط کودک با اجتماع تاثیر می گذارد تا آن جا که ترس و نگرانی کودک را نسبت به مدرسه از بین برده و انگیزه لازم جهت یادگیری را در او فراهم می آورد و این امر عامل مهم جهت رشد اجتماعی و پیشرفت دانش آموزان است.تحقیق حاضر با موضوع تاثیرگذراندن دوره پیش دبستانی بر پیشرفت تحصیلی و رشد اجتماعی دانش آموزان کلاس اول ابتیدایی می باشد که شامل پنج فصل است و چکیده ای از هر یک از فصول مختصر درک می گردد.در فصل اول تحقیق ابتدا بیان مساله و سپس بیان اهداف نوشته شده است که نشان دهنده اهمیت آموزشهای پیش دبستانی است پس از آن اهمیت و ضرورت مساله بیان شده است سپس فرضیات تحقیق که شامل چهار فرض آماری و دو فرضیه صفر می باشد و در انتها تعریف عملیاتی واژه ها نوشته شده است. در فصل دوم پیشینه تحقیق و مطالعاتی که قبلا به وسیله پژوهشگران و مولفین کتب مختلف مرتبط با موضوع تحقیق با ذکر نویسنده بیان گردیده است.فصل سوم تحقیق شامل مقدمه و جامعه آماری که شامل دانش آموزان کلاس اول اعم از دختر و پسر است که در دبستانهای بخش درودزن در سال 87-86 می باشند.نمونه آماری شامل 60 دانش آموز است که با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای 6 مدرسه و از هر مدرسه 10 دانش آموز که 5 نفر آنها کودکستان رفته و 5 نفر کودکستان نرفته است.ابزار جمع آوری اطلاعات شامل یک پرسشنامه و با 20 سئوال و پنج گزینه است که در اختیار معلمان جهت پاسخگویی قرار داده شد. سپس متغیرهای مستقل، وابسته کنترل و توضیح داده شده اند و پس از آن اعتبار و پایایی سئوالات پرسشنامه ذکر گردیده است سپس از آزمون، برای مقایسه میانگیهای دو گروه مستقل به عنوان روش آماری استفاده شد و در نهایت طرح تحقیق که از نوع عملی مقایسه ای می باشد ذکر شده است.در فصل چهارم ابتدا تجزیه و تحلیل هر یک از سئوالات پرسشنامه و تعیین فراوانی درصدی و پس از آن تجزیه و تحلیل فرضیات صورت گرفت که فرض آماری پرسشنامه در رابطه با تاثیر گذراندن دوره پیش دبستانی بر پیشرفت تحصلی و رشد اجتماعی که با استفاده از پرسشنامه بدست آمده بود و ملاحظه شد که پرسشنامه برابر با 7/22 و بحرانی جدول برابر با 2 می باشد این فرض را تایید کرد و رابطه معناداری را نشان داد اما فرضیه دیگر در رابطه با معدل و گذراندن دوره پیش دبستانی که برابر با 59% بود رد شد و این امر شاید بدلیل عدم استفاده صحیح از وسایل و امکانات کمک آموزشی باشد.در فصل پنجم خلاصه نتایج و تحقیقات به عمل آمده نوشته شده است.فهرست مطالب:چکیده فصل اول: طرح تحقیق مقدمه بیان مساله بیان اهداف اهمیت و ضرورت مساله فرضیات تحقیق تعاریف عملیاتی فصل دوم: پیشینه مقدمه مرور مطالعات انجام شده فصل سوم: روش اجرا مقدمه جامعه آماری نمونه آماری روش نمونه گیری ابزار جمع آوری اطلاعات روش تهیه پرسشنامه و اجرای آن بررسی متغیرهای مورد مطالعه اعتبار و پایایی روش آماری تحقیق طرح تحقیق فصل چهارم: تجزیه و تحلیل اطلاعات جداول روش آماری مورد استفاده تجزیه و تحلیل فرضیات فصل پنجم: نتیجه گیری نتیجه گیری کلی پیشنهادات محدودیت ها فهرست منابع و مآخذ پیوستفهرست جداول
2023-08-13 23:16:57 روانشناسی و علوم تربیتی
مکانیک فیلم آموزشی طراحی پارامتریک در نرم افزار سالیدورک 40916 آشنایی با نرم افزار سالیدورک|آموزش SOLIDWORKS|آموزش طراحی|آموزش نرم افزار سالیدورک|دانلود SolidWorks|طراحی پارامتریک|طراحی پارامتریک در نرم افزار سالیدورک|فیلم آموزشی طراحی پارامتریک|مکانیک|نرم افزار SolidWorks|نرم افزار سالیدورک دانلود فیلم آموزشی طراحی پارامتریک در…
مدیریت مقاله مديريت انگيزه 35088 انگیزه انگیزش|انگیزه در سازمان|تحقیق انگیزه در سازمان|تحقیق مدیریت انگیزه|رابطه انگیزش با مدیریت|مديريت انگيزش در سازمان|مدیریت|مدیریت انگیزش|مدیریت انگیزه دانلود مقاله مديريت انگيزهقسمتی از متن:وضعيت دنياي كسب و كار امروز و رقابت روزافزون در عرصه هاي مختلف…