تحلیل مرتبط بودن یا غیر مرتبط بودن رشته تحصیلی نیروهای آموزشی در روند تدریس
مدیریت تحلیل مرتبط بودن یا غیر مرتبط بودن رشته تحصیلی نیروهای آموزشی در روند تدریس 2370
ارتباط مدرک تحصیلی و روند تدریس|ارتباط مدرک و روند آموزشی|تاثیر رشته تحصیلی در آموزش|دانلود مقاله|رشته تحصیلی نیروهای آموزشی|مدیریت|مقاله علوم تربیتی|مقاله مدیریت
تحلیل مرتبط بودن یا غیر مرتبط بودن رشته تحصیلی نیروهای آموزشی در روند تدریسمقدمه: در چند دهه ي اخير پيشرفت ها و موفقيت هاي علمي قابل توجهي در پرتو سرمايه گذاري در تعليم و تربيت و توجه فزاينده به اهميت و جايگاه آن صورت گرفته است . و از اين طريق بسياري از كشورها از مرحله ي توسعه نيافتگي عبور كرده و استانداردهاي زندگي را به طور مداوم افزايش داده اند . از اين رو توقع از آموزش و پرورش به عنوان يك دستگاه بسترساز فرهنگ و دانش آفرين بيش از پيش توسعه يافته است .آموزش و پرورش به عنوان يك نهاد تربيتي يكي از اركان مهم توسعه و پيشرفت جوامع بشري است و در آموزش و پرورش تغيير و تحول علمي و نو آوري مطلوب تحقق نمي يابد مگر اين كه تغييرات مناسب در تفكر و شيوه هاي كاري نیروهای آموزشی به عنوان كاركنان و كارشناسان يادگيري اثربخش، به وجود آيد. (مهديان، 1385).نظامهاي آموزشي در گذر از مسائل كمي و همگاني كردن آموزش ناگزير از توجه به مسائل كيفي پديدههاي آموزشي هستند و ارتقاي كيفيت آموزشي را ضمن توجه به منابع و تجهيزات از طريق اصليترين عامل در يك نظام آموزشي يعني « نیروهای آموزشی »، مورد توجه و هدفگيري قرار دادهاند (شارما ، 2001).مطالعات و پژوهشها نشان ميدهند كه « نیروهای آموزشی » در انجام اصلاحات آموزشي نقش دو سويهاي دارد. از يك سو موضوع اصلاحات آموزشي و از سوي ديگر عامل اصلاحات آموزشي محسوب ميشود. لذا عمدهترين اهداف رايج در آموزش نیروهای آموزشی عبارتاند از: حرفهايسازي (تمركز بر نیروهای آموزشی بدون رشته تحصیلی مرتبط يا با رشته تحصیلی مرتبط)، ظرفيتسازي در نیروهای آموزشی (آمادهسازي نیروهای آموزشی براي پذيرش مسؤوليتهاي جديد يا مواجهه با تغييرات برنامههاي درسي)، بهروز كردن نیروهای آموزشی و بهروز نگه داشتن دانش و توانايي تدريس متناسب با رشته تحصیلی مرتبط و روشهاي جديد تدريس (هابرمن ، 2004؛ تانگ و هان ، 2005).بنابراين اگر نیروهای آموزشی از اصول تعليم وتربيت شناخت دقيق وعلمي داشته باشد ، قوي تر ودقيق تر مي تواند درايجاد وضعيت مطلوب يادگيري فعاليت كند . با توجه به اين مطالب مي توان اذعان داشت كه اساسي ترين عامل براي ايجاد موقعيت مطلوب در تحقق اهداف آموزشي ، نیروهای آموزشی است . اطلاعات نیروهای آموزشی ودر واقع رشته تحصیلی مرتبط در ايجاد شرايط يادگيري وتغيير وتحول شاگرد تاثير مي گذارد.(شعباني، 1385). و مي توان گفت كه اطلاعات وشخصيت نیروهای آموزشی تحت تاثير عواملي همچون مدرك، رشته تحصيلي وتجربه قرار مي گيرد به همين دليل بررسي ويژگي هاي نیروهای آموزشی مي تواند اطلاعات بسيار گران بهايي ارائه دهد.فهرست مطالب:مقدمهاهمیت و ضرورت موضوعتحصيلات در زمينه ي تعليم و تربيتچگونگي گزينش نیروهای آموزشی نتیجه گیریپيشنهادات
2023-08-13 16:51:12 مدیریت
خدماتی و آموزشی طرح توجیهی تاسیس مهد کودک 31414 امکان سنجی تاسیس مهد کودک|خدماتی و آموزشی|دا|دانلود طرح توجیهی مهد کودک|دانلود طرح کارآفرینی|طرح تاسیس مهد کودک|طرح توجیهی راه اندازی مهد کودک|طرح توجیهی مهد کودک|طرح کارآفرینی مهد کودک|طرح کسب و کار مهد…
حقوق نمونه داد خواست جصر وراثت برای پیروان اقلیت های مذهبی کمتر از 3 میلیون تومان 1040 حقوق|دادخواست خقوقی|دانلود دادخواست خقوقی|دانلود نمونه دادخواست|شورای حل اختلاف|نحوه نوشتن دادخواست|نمونه داد خواست جصر وراثت برای پیروان اقلیت های مذهبی کمتر از 3 میلیون…
جغرافیا نقشه ی رستری جهت شیب شهرستان آذرشهر (واقع در استان آذربایجان شرقی) 38134 استان آذربایجان شرقی|جغرافیا|جهت شیب|جهت شیب استان ها|دانلود نقشه جهت شیب|نقشه جهت جغرافیایی|نقشه جهت شیب|نقشه جهت شیب استان ها|نقشه رستری جهت شیب|نقشه ی جهت شیب شهرستان آذرشهر|نقشه…