مقاله بررسي نقش بازاريابي در توسعه صنعت گردشگري

مدیریت مقاله بررسي نقش بازاريابي در توسعه صنعت گردشگري 658 آميخته‌ي بازاريابي|بازاريابي خدمات|بازاریابی در گردشگری|بازاریابی صنعت توریسم|تحقیق بازریابی|تحقیق جهانگردی|جهانگرد يا گردشگر|جهانگردي يا گردشگري|مدیریت

دانلود

مقاله بررسي نقش بازاريابي در توسعه صنعت گردشگريمقدمه :ايران دهمين كشور از نظر جاذبه‌هاي تاريخي،مذهبي وطبيعي براي جذب گردشگري شناخته شده است.در صورتي كه توريسم ايران در جهان جايگاه پاييني دارد به گونه اي كه در سال هاي پاياني قرن بيستم كمتر از نيم درصد از سهم بازار گردشگري را به خود اختصاص داده يعني از هر 1000 گردشگر فقط 2 نفر ايران را انتخاب مي كنند. و اين نشان مي دهد كه ايران هنوز در مرحله‌ي اكتشاف  قرار دارد و براي بسياري از گردشگران ناشناس است. تعداد گردشگران خارجي در ايران محدودند ، غالباً انفرادي و مراوده‌ي مردم محلي با گردشگران در سطح مطلوبي است. اين مطلب به وضوح روشن مي كند كه جهانيان هنوز ايران را نمي شناسند. در سال‌هاي اخير شركت در نمايشگاه هاي بين المللي و شبكه‌ تلويزيوني كه جذابيت هاي گردشگري را براي خارجيان نمايش مي دهد توانسته در شناساندن جاذبه هاي كشورمان تا حدي موثر باشد؛ اما متأسفانه در امر بازاريابي نه تنها سرمايه گذاري كافي انجام نگرفته بلكه سياست هاي روشني نيز تدوين نگرديده است؛ همچنين فعاليت هاي انجام شده غير علمي و پراكنده بوده اند. در اين صنعت كالاها و خدمات متفاوتي از طريق عرضه كننده گان مختلف هر روز وارد بازار مي‌شوند و همه در پي رقابت با يكديگر هستند. در اين ميان جلب نظر گردشگر به خريد يكي از اين خدمات و مهمتر از آن ايجاد رضايت مندي در  او بسيار دشوار است. تقاضا يك گردشگر علاوه بر سلايق شخصي به مد ، پيشنهاد اطرافيان همچنين فصل سفر ، بستگي دارد. مقصود از بازاريابي ، فعاليت هاي است كه براي گرد هم آوردن خريدار و فروشنده انجام مي شود.«باتلر» فرضيه ي چرخه ي عمر مقصد گردشگري را مطرح كرد.(1980 )او گفت كه خدمات گردشگري هم مانند  ساير خدمات وكالاها چرخه ي عمر دارد وبازارياب بايد آن مرحله ومرحله‌ي بعد را شناسايي وبرنامه ريزي هاي لازم را انجام دهدفهرست مطالب:چكيدهمقدمه ويژگي هاي بازاريابي خدمات جهانگردي و گردشگري:آميخته بازاريابي جهانگردي((Tourism  Marketing Mix:تقسيم بازار(market segmentation )واستراتژيهاي  حاكم بر آن:اهميت گسترش صنعت جهانگردي در ايران:اهداف تحقيق:فرضيه تحقيق:روش تحقيق :بحث و نتيجه گيري:برخي از موانع و چالش هاي گسترش خدمات توريستي در كشورمان:فهرست منابع و مآخذ: 2023-08-13 16:27:26 مدیریت
منتشر شده در
  • سرویس منوال و شماتیک Gigabyte GA E350N Rev3.0
  • تعمیرات و سرویس منوال سرویس منوال و شماتیک Gigabyte GA E350N Rev3.0 412 boardview|schematic|solution|آموزش شماتیک لپ تاپ|بردویو لپ تاپ|بردویو مادربرد|بلوک دیاگرام لپ تاپ|تعمیر لپ تاپ|تعمیرات و سرویس منوال|دانلود بردویو لپ تاپ|سرویس منوال لپ تاپ|شماتیک لپ تاپ|لپ تاپ schematic|لپ تاپ soluti…

  • تم پاورپوينت هنر
  • هنر و گرافیک تم پاورپوينت هنر 4920 پاورپوینت هنر|تم پاورپوینت هنر|قالب پاورپوینت هنر|هنر|هنر و گرافیک دانلود تم پاورپوينت هنرتوضیحات:قالب های پاورپوینت جهت استفاده در جلسات دفاع رساله، پایان نامه، پروپوزال، سمینار و …اسلاید بسم الله الرحمن الرحیم : دارداسلاید سپاسگزاری:…

  • پاورپوینت تعاریف و مفاهیم، نظریه ها و کلیات برنامه ریزی کاربری اراضی شهری
  • جغرافیا تعداد صفحات : 44 صفحه فرمت فایل اصلی : pptx حجم : 641/22 کیلوبایت 35000, جغرافیا
  • سرويسهاي الكترونيكي و دولت الکترونیکی
  • کامپیوتر و IT سرويسهاي الكترونيكي و دولت الکترونیکی 16374 readiness)|آمادگي الکترونيک(e|رتبه بندي اكونوميست اينتليجنس|ضرورت خدمات الکترونیک|طبقه بندي مدلهاي ارزيابي آمادگي الکترونيک|کامپیوتر و IT|مدلهاي ارزيابي اقتصاد الکترونيک|مدلهاي ارزيابي جامعه الکترونيک|مشکلات فعلی در ارائه خدمات اداری|مفهوم خدمات الکترونیک|نتایج و دانلود سرويسهاي الكترونيكي…

  • شیپ فایل نقطه ای روستاهای شهرستان خنج واقع در استان فارس
  • جغرافیا شیپ فایل نقطه ای روستاهای شهرستان خنج واقع در استان فارس 43656 جغرافیا|شیپ فایل روستاهای شهرستان خنج|لایه جی آی اسی روستاهای شهرستان خنج|لایه فایل وکتوری روستاهای شهرستان خنج دانلود شیپ فایل نقطه ای روستاهای شهرستان خنج واقع در استان…

  • تحقیق پیرامون استرس
  • روانشناسی و علوم تربیتی تحقیق پیرامون استرس 36950 تحقیق در مورد استرس|تحقیق روانشناسی|دانلود تحقیق|رابطه میان پیری و استرس|راهکارهای قران برای کاهش استرس|روانشناسی و علوم تربیتی|روش های کاهش استرس|علائم استرس|علل استرس|علل بروز فشار روانی|عوامل ایجاد استرس|فشار روانی|فشارهای روانی|کاهش فشارهای روانی دانلود…

    دیدگاهی بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *