کسب و کار و پول پاورپوینت.مدیریت زنجیره تامین کارآمد درصنعت خرده فروشی 20342
شاخص های کلیدی فروشگاه های زنجیره ای|کسب و کار و پول|کسبوکار خرده فروشی وبازاریابی چند کاناله|مدیریت ارتباط با مشتری درزنجیره تامین|معیارهای گونه شناسی یک زنجیره تأمین|نقش مدیریت زنجیره تأمین در سناریوی خرده فروشی امروز
پاورپوینت.مدیریت زنجیره تامین کارآمد درصنعت خرده فروشیبخشی از متن پاورپوینت:مدیریت زنجیره تأمین (SCM) به چه معناست؟تسلط بر مدیریت جریان کالا از مبدأ تا مقصدمدیریت زنجیره تأمین (Supply Chain Management)، در راستای تقویت شرکتها جهت به دست آوردن مواد لازم برای ایجاد یک محصول یا خدمات و تحویل آن به مشتری مورد استفاده قرار میگیرد. در این مجال نحوهی استفاده بهینه از استراتژی مدیریت زنجیره تامین را مورد بررسی قرار خواهیم داد.مدیریت زنجیره تأمین چیست؟مدیریت زنجیره تأمین (SCM) فرآیند و فعالیت تأمین مواد اولیه یا اجزای سازمانی است که شرکت برای ایجاد یک محصول یا خدمات و ارائه آن کالا یا خدمات به مشتریان نیاز دارد. هدف مدیریت زنجیره تأمین بهبود عملکرد زنجیره تأمین است. به بیان دیگر اطلاعات به موقع و دقیق زنجیره تأمین به تولیدکنندگان این امکان را میدهد تا فقط محصول قابل فروش را تولید و ارسال کنند. سیستمهای زنجیره تأمین موثر به تولیدکنندگان و خردهفروشان کمک میکند تا فعالیت اضافی را کاهش دهند. این امر هزینه تولید، حمل و نقل، بیمه و ذخیره سازی کالایی را که قابل فروش نیستند، کاهش میدهد. شش جز اصلی این مدیریت عبارتند از:برنامه ریزییافتن منابع مناسبتولیدتوزیع کالاپشتیبانیارزیابی نهائیبرنامهریزی: شرکتها باید تمام منابع مورد نیاز در راستای تأمین تقاضای مشتری برای دریافت محصول یا خدمات خود را برنامهریزی و مدیریت کنند. آنها همچنین باید زنجیره تأمین خود را طراحی و سپس تعیین کنند که از کدام معیارها استفاده خواهند کرد تا اطمینان حاصل شود که زنجیره تأمین کارآمد و موثر است.یافتن منابع مناسب: منظور از این مهم همان تأمین کنندگان هستند که شرکتها برای تهیه کالا و خدمات مورد نیاز برای تولید محصول خود انتخاب میکنند. پس از عقد قرارداد، مدیران زنجیره تأمین از فرآیندهای مختلفی برای نظارت و مدیریت روابط میان دو طرف بهره میبرند. فرآیندهای اصلی این بخش شامل سفارش، دریافت، مدیریت موجودی کالا و تأیید مجوز پرداختهای تأمین کننده میباشد.تولید: مدیران زنجیره تأمین، فعالیتهای لازم برای پذیرش مواد اولیه، تولید محصول، آزمایش کیفیت، بستهبندی، حمل و نقل و برنامه تحویل را همواره جزو اصول اصلی در نظر دارند. بیشتر شرکتها کیفیت، میزان تولید و بهرهوری کارگران را مورد ارزیابی قرار میدهند تا اطمینان حاصل کنند که شرکت محصولاتی مطابق با استانداردهای مورد قبول بازار تولید میکند.توزیع کالا: که معمولاً لجستیک نامیده میشود، این امر شامل هماهنگی سفارشات مشتری، تعیین زمان تحویل، ارسال بار، صورتحساب مشتری و دریافت پرداختیها میباشد. این بخش به وسایل نقلیه برای ارسال محصول به مشتریان متکی است. بسیاری از سازمانها بخشهای زیادی از فرآیند تحویل را به سازمانهای متخصص واگذار میکنند، به خصوص زمانی که محصول به بررسیهای خاصی نیاز دارد.پشتیبانی: تأمین کننده به یک شبکه پاسخگو و انعطافپذیر برای بازگرداندن محصولات معیوب، مازاد یا ناخواسته نیاز دارد. اگر محصول معیوب باشد، محصول مورد نظر مشتری نباشد و یا مازاد آنچه سفارش داده شده تحویل داده شده باشد، باید برای بررسی به انبار برگردانده شود.ارزیابی نهائی: برای کارایی بیشتر، زنجیره تأمین به نظارت بر اطلاعات در سراسر زنجیره و اطمینان از انطباق با همه مقررات نیاز دارد. فرآیندهای این مرحله شامل امور مالی، منابع انسانی، فناوری اطلاعات، امکانات، مدیریت نمونه کارها، طراحی محصول، فروش و تضمین کیفیت میباشد.همچنین بخوانید: نمونههای مدیریت زنجیره تأمیندو شرکت والمارت (Walmart و P&G) از اواخر دهه ۱۹۸۰ شروع به کار کردند و از جمله نمونههای کلاسیک همکاری در زنجیره تأمین به شمار میروند. قبل از شروع کار، این دو شرکت برای اتصال زنجیره تأمین خود، با خرده فروشان و تولیدکنندگان اطلاعات کمی را به اشتراک گذاشتند و نتیجه حاصله این بود که اطلاعات مشترک هزینهها را کاهش میدهد. به این ترتیب سایر خرده فروشان تمایل بیشتری برای بررسی این راهحل نوین نشان دادند. در اوایل دهه ۱۹۹۰ نیز والمارت سیستم Retail Link خود را رسمیت بخشید و خرده فروشان دیگری را به زنجیره کاری خود اضافه نمود.چرا مدیریت زنجیره تأمین مهم است؟در طول بیست سال گذشته، زنجیرههای تأمین میان تولیدکنندگان و خردهفروشان بیشتر ار قبل به هم پیوند خورده است. در بسیاری از صنایع، خرده فروشی موجب افزایش سفارشات به تولیدکنندگان میشود. تولیدکنندگانی که دارای زنجیره تأمین دقیق و به موقع هستند، میتوانند با فروش محصولات، قفسههای خردهفروشی را به طور مداوم در اختیار داشته باشند. با افزایش همکاری، تأمین اطلاعات به موقع از طرف شرکای زنجیره تأمین به شرکتها این امکان داده شد تا از ابزار تحلیلی پیشرفته برای بهبود بیشتر نتایج استفاده کنند.سه نمونه از این ابزارها عبارتند از:شناسایی مشکلات احتمالی قبل از بروز آنها. وقتی کالائی به صورت مکرر از طرف مشتری مرجوع میشود، زنگ خطر بزرگی برای تولید کننده به صدا در میآید. موفقترین تولیدکنندگان آنهائی هستند که پیش از ناامید شدن خریدار پیشبینی میکنند وکالایی جایگزین دیگری برای راضی نگه داشتن خریدار ارائه دهند.بهینهسازی قیمت به صورت پویا. محصولات فصلی، به ویژه محصولات مُد، ماندگاری محدودی دارند. هر کسی که در پایان فصل فروش نگذارد، مجبور به تخلیه انبار و یا فروش با تخفیف بیشتر خواهد شد. شرکتهای هواپیمایی، هتلها و سایر شرکتها همواره قیمتها را به صورت پویا تنظیم میکنند تا تقاضای بیشتری را برآورده کنند. اگرچه این مسئله در مورد پوشاک و سایر محصولات که عرضه آنها بسیار متفاوت است دشوارتر است، اما تکنیکهای مشابه میتواند حاشیههای کار را بهبود بخشند.بهبود وضعیت موجودی کالا برای تحویل. با استفاده از ابزارهای تحلیل بر اساس پیشبینی فروش، سفارشات و تحویل به موقع مواد اولیه، مشتری را به صورت پویا نگه میدارند و کار را با برنامهریزی پیش خواهد برد. تولیدکنندگان میتوانند هنگام تحویل سفارش، تاریخ تحویل محصول را تأیید کنند و به طور قابل توجهی سفارشات بی نتیجه را کاهش دهند.زنجیره تأمین گسترده چیست؟زنجیره تأمین گسترده شامل کلیه شرکتهایی است که در تولید یک کالا مشارکت دارند. این بدان معنی است که زنجیره تأمین گسترده شامل تأمین کنندگانِ تأمین کنندگان و همچنین مشتریانِ مشتریان شما میباشد. هنگامی که شرکتها با مشکلات زنجیره تأمین روبرو میشوند، اقدام اولیه با خبر شدن از وضعیت تأمین کنندگان اصلی است. به زبان دیگر سازمانهایی که زنجیره تأمین گسترده را زیر نظر دارند، این امکان را خواهد داشت که هنگام بروز مشکل از طریق تأمین کننده اصلی پیگیر و پاسخگو باشند. به عنوان مثال، اگر یک کلاه بیس بال محبوب از سازنده در دسترس نباشد، واکنش طبیعی مدیر فروشگاه تماس با سازنده است. با این حال، اگر خردهفروش زنجیره تأمین گسترده را کنترل کند، مدیر فروشگاه میداند که تولید کننده در تولید با قطعهای از کالا دچار مشکل شده است. اگر قطعه به سرعت در اختیار تولید کننده قرار نمیگیرند، خرده فروش وقت دارد تا به دنبال تأمین کننده دیگری باشد.تأثیر جهانی شدن بر زنجیره تأمین چیست؟2۵ سال پیش، یکی از مهمترین دلایلی که شرکتها زنجیره تأمین جهانی را ایجاد کردند، بهرهمندی از صرف هزینه کمتر در سایر کشورها بود. به طور کلی، تنظیم بیش از حد هزینه حمل و نقل ناشی از تولید از راه دور نسبتاً آسان شد. با این حال، مدیریت هزینهها همواره در حال تغییر است، زیرا دستمزد در کشورهای کم هزینه در حال افزایش است. از طرفی روند بهبود یافته و رباتیک دهههای اخیر اجازه میدهد تا کارخانهها با تعداد بسیار کمتری کارگر کار کنند و البته شرکتهای محلی تقریباً در هر صنعت به رقبای قدرتمند تبدیل میشوند.یکی از مزایای زنجیره تأمین جهانی، توانایی پراکندگی ثبت اختراعات و سایتهای تولیدی در سراسر جهان بوده است. این امر به شرکتها امکان میدهد سود خود را در کشورهایی که مالیات شرکتی کمی دارند اعلام کنند. با این حال، بسیاری از این ترتیبات به چالش کشیده میشوند. در سال ۲۰۱۶، کمیسیون اروپا به اپل دستور داد که به ایرلند ۱۳ میلیارد یورو به عنوان مالیات عقب مانده پرداخت کند و حکم داد که قرارداد مالیاتی اپل با ایرلند به معنای کمکهای غیرقانونی دولتی است. رئیس ضد انحصاری اتحادیه اروپا، مارگرت وستاگر، اخیراً تحقیق درباره اقدامات مالیاتی آمازون در اروپا را نیز آغاز کرده است. گوگل و سایر شرکتهای فناوری نیز توسط اتحادیه اروپا مورد بررسی قرار میگیرند.چگونه قوانین و مقررات زنجیره تأمین جهانی را پیچیده میکنند؟طی چند سال گذشته، ایالات متحده، اتحادیه اروپا و سایر کشورها، الزامات جدید گزارشدهی را برای شرکتهای بزرگی که محصولات فیزیکی تولید یا اداره میکنند، ایجاد کردهاند. این شرایط گزارشدهی، حتی اگر شرکت برای مدیریت زنجیره تأمین خود شخص ثالثی را درگیر کند نیز میتواند اعمال شود. رعایت این مقررات نیاز به سیستمهای بسیار قوی SCM دارد که مدیریت زنجیره تأمین را دشوار میکنند.به قوانین زیر توجه کنید:آیین نامه محصولات ایمن مصرف کننده در کالیفرنیا بخشی از قانون شیمی سبز آن ایالت است و شامل محصولاتی است که حاوی “ماده شیمیایی نگران کننده” یا Chemical of Concern هستند. تولیدکنندگان، واردکنندگان، مونتاژ کنندگان و خرده فروشان باید محصولات بالقوه خطرناک را به اداره کنترل مواد سمی گزارش دهند و باید نحوه محدود استفاده از آن را رعایت کنند.مقررات اتحادیه اروپا، درباره ارزیابی، ثبت، میزان مجاز استفاده و محدودیت مواد شیمیایی (REACH) شامل هر نوع ماده شیمیایی در رنگ، لباس، محصولات الکترونیکی، مبلمان و غیره که ممکن است خطرناک باشد، مواردی را در نظر گرفته است. شرکتهای تولید کننده یا فروش محصولات در اتحادیه اروپا با یک ماده شیمیایی محدود، باید به آژانس شیمی اروپا نشان دهند که محصول ارائه شده برای فروش بی خطر است.قانون محصولات ایمن کودکان واشنگتن در ایالت واشنگتن از تولیدکنندگان محصولات کودک خواسته است که در صورت بستهبندی یا محصول از فرمالدئید، بنزن یا سایر “مواد شیمیایی با نگرانی زیاد برای کودکان” استفاده شده حتما این مورد را اعلام کنند.مقررات مشابهی در دانمارک، چین، آفریقای جنوبی، مالزی و سایر کشورها در حال ظهور است و تقریباً همه آنها بر ایمن نگه داشتن محصولات تمرکز دارند. متأسفانه، فرایندهای اجرایی هماهنگ نیستند.چگونه باید زنجیره تأمین اندازهگیری و نظارت شود؟زنجیرههای تأمین شده به روشهای مختلف اندازهگیری میشوند. معیارها به افراد کمک میکنند تا روی مهمترین فعالیتها تمرکز کرده و فرایندهای موجود را بهبود بخشند. معیارهای مهم از انطباق نظارتی، ایمنی یا تعهدات قراردادی پشتیبانی میکنند. سایر معیارها راندمان کاری و خدمات را کنترل و بهبود میبخشند و سود بیشتری را به همراه میآورند. زنجیرههای تأمین به معیارهای مختلفی متکی هستند. معیارهای متداول عبارتند از:سفارشات عالی: درصدی از سفارشات بدون خطازمان چرخه تولید تا پول نقد: تعداد روزهای پرداخت بین مواد اولیه و پرداخت هزینه محصول نهاییزمان چرخه سفارش: از زمان دریافت سفارش تا تحویل محصولنرخ تأمین: درصدی از سفارشاتی که طبق سفارش اول محموله تحویل داده میشوند.در حقیقت صدها معیار سنجش زنجیره تأمین وجود دارد. هنر یافتن موارد مناسب برای صنعت و تجارت شماست.بلاکچین و قراردادهای هوشمند چه تاثیری در زنجیره تأمین دارند؟با تکیه بر قراردادهای هوشمند میتوان بدون واسطه به فعالیت خود پرداخت. به بیان دیگر هدف قرارداد هوشمند کاهش زمان و هزینه اجرای قرارداد با تعریف دقیق شرایط قرارداد است. این امر وکلا، دفاتر اسناد رسمی و سایر واسطههای موجود را کنار گذاشته، ذخیره و اداره اسناد قانونی را تسهیل میکنند. این در حالی است که روشهای سنتی با تکیه بر فرایندهای کاغذی سرعت کار را پائین آورده است. در این حالت بلاکچین مشکلات پیش رو را به صورت دیجیتالی و با استفاده از کدهائی رایانهای تسهیل میبخشد.سخن آخربا تغییر شرایط زندگی سنتی به زندگی مدرن بهترین راه برای پیشرفت، هماهنگی با اصول و قواعد به روز و دریافت اطلاعات جدید از حوزه کاری مربوط به فعالیت ماست. شناخت شیوههای مدیریتی محلی و جهانی در پیشبرد و تسهیل اهداف کاری ما تاثیر بسزائی خواهند داشتخرده فروشی در زنجیره تامین سبزمدیریت زنجیره تامین سبز )GSCM(حوزه های مدیریت تامین سبزچارچوب نظری فعالیتهای لجستیک سبز در خردهفروشیمفاهیم زنجیره تامین و لجستیک سبزحمل و نقل سبزلجستیک معکوسسبزسازی در بخش خردهفروشیچالشهای زیست محیطی برای حمل و نقل خرده فروشیبررسی طراحی محصول و فهرست موادبررسی استراتژی منابع یابیبررسی حق انتخابهای حمل و نقلبهبود استفاده از حمل و نقلاستفاده از استراتژیهای تاخیراندازىسبزسازی حمل ونقل در زنجیره تامین خردهفروشی مواد غذاییمدلسازی عوامل زیستمحیطی درزنجیره تامینطراحی زنجیرههای تأمین با توجه به شاخصهای اقتصادیخرده فروشی در زنجیره تامین سبز به چه معناست؟مدیریت زنجیره تامین سبز (GSCM)مفاهیم زنجیره تامین و لجستیک سبزسبزسازی در بخش خردهفروشی۵ ترند اصلی زنجیره تامین صنعت خرده فروشی در سال ۲۰۲۱چابکی زنجیره تامین در صنعت خرده فروشیپایایی ومانایی زنجیره تامینبلاکچین در زنجیره تامین در صنعت خرده فروشیاینترنت اشیا و بیگ دیتا در زنجیره تامیناومنی چنل در صنعت خرده فروشیتکیه بر هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی در زنجیره تامینفروشگاه های زنجیره ای و خرده فروشیسیاست گذاری منطف درصنعت خرده فروشینقش فن آوری در بهبود عملکرد فروشگاه های خرده فروشیانتقال فوری داده های فروشمسئولیت های مدیران فروشگاه هاتاثیرات فن آوری بر مدیران فروشگاه های خرده فروشینمودار مسئولیت های یک مدیر فروشگاهنمودار زنجیره ی خریدتغییردرعملیات فن آوریفن آوری های خرده فروشیمدیریت زنجیره تامین و لجستیک، نمونه های خرده فروشیپیچیدگی زنجیره های عرضه جهانینقش تدارکات در مدیریت زنجیره تامیآغاز زنجیره تامین و تدارکاتپنج بخش اصلی مدیریت زنجیره تامینآمار و ارقام سرگرمی زنجیره تامین و تدارکاتآمار فعلی و اطلاعات سرگرم کننده در مورد لجستیک – با شمارهبهترین روشهای زنجیره تامین و مزایای آنهاداده کاوی و انبار داده هاپیش بینی رفتارهای آینده درزنجیره تامینبازده داده های ایجادشدهمدیریت ارتباط با مشتریتبدیل “هوشمندی به صمیمیت”، شخصی سازی و یا توسعه مدیریت ارتباطتبادل الکترونیک اطلاعاتذخیره زمان و پول درفروشگاه های زنجیره ایانتقال سریع تری از طیف گستردهسیستم های موجودی مدیریت دستگاه های ردیابی (BCs و RFID)کنترل موجودی مدرنبرای ردیابی محصولات درون محیط های فروشگاهارتقای بهره وری فروشگاه های زنجیره ایسیستم های تدارکات مجدد خودکار (QR ، ECR ، JIT ، و CPFR)پاسخ سریع (QR )پاسخ به مصرف کننده کارآمد (ECR )تولید به هنگام (JIT )مشارکت برنامه ریزی ، پیش بینی و تدارکات مجددوال مارت CPFR و DW را برای پیش بینی دقیق تر از فرآیندهای عملیاتی مورد استفاده قرار داد.آینده خرید های خرده فروشینمایشگاه الکترونیکیشبکه های اجتماعیچالش جدی فروشگاه های کوروشمدیریت زنجیره تامین خرده فروشی از دیدگاه مدیریت انبارمدیریت انبار دارای توانایی لازم برای بهره وری از عملیات زیر را دارا می باشدمدیریت زنجیره تأمین الکترونیکی و تدارکاتتوانایی چالاک بودن در مدیریت شبکه تأمینحداکثر رساندن ارزش و رضایت مشترینقش زنجیره تأمین الکترونیکی و مدیریت تدارکات در صنعت E-Tailingمدیریت روابط الکترونیکی مشتریان و توزیع کنندگانلجستیک با ارضای نیازهای مشتری در ارتباط استتحلیل نیروهای پنجگانه پورتر و اثرات اینترنت روی زنجیره تأمین e-Tailingتحلیل نیروهای پنجگانه پورترمدیریتزنجیرهتامین در GS1اهداف مرتبط با سازمانراه اندازی شبکه چند ملیتیاصول اولیه GS1ارزشافزوده برای شما با GS1اهمیت مدیریت زنجیره تامینتقویت خدمات مشتریکاهش هزینه های عملیاتیبهبود وضعیت مالیجریان های نقدی را افزایش می دهدنقش های اجتماعی SCMبهبود کیفیت زندگیایجاد شغلفرصت برای کاهش آلودگی واستفاده از انرژیحفاظت از آزادی و توسعه فرهنگیآشنایی با مدیریت زنجیره تامین، مزایا و اهداف آنزنجیره تامینمزایای مدیریت زنجیره تامیناهداف مدیریت زنجیره تامینمدیریت موفق زنجیره تامین و لجستیک فروشگاه اینترنتی Walmartفعالیت شرکت وال مارت در پنج بخش انجام می شود:فروشگاه های جهانی وال مارتهدف و استراتژی های وال مارتلینک های کمتر در زنجیره تامیننوآوری موجودی Walmart: مشارکت های استراتژیک فروشندگانسرمایه گذاری در فناوری موجودی پیشرفته:۱۰ کمپانی موفق در لجستیککاربرد فناوری در صنعت خرده فروشیفواید به کارگیری فناوری در انبار و زنجیره تأمینسرعت بخشیدن به فرآیند خریدفناوری AR و VR درصنعت خرده فروشیمدیریت ارتباط با مشتری درزنجیره تامینکسبوکار خرده فروشی وبازاریابی چند کانالهاستراتژی خردهفروشی omnichannelطراحی استراتژیهای خردهفروشی Omnichannelخردهفروشی omnichannel میتواند یکراه حل مؤثر باشد.معماری زنجیره تامین و توزیعشاخص های کلیدی فروشگاه های زنجیره ایچارچوب کارت امتیازی متوازنمثال برای شاخص هایی که به وسیله یک کارت امتیاز موزون استفاده شده اند(فرموله کردن زنجیره تأمین جهانی) GSCF مدلشبکه کلی زنجیره تأمینSCM خانهبرنامه تحویل سفارش و نقطه جداسازی(Forrester زنجیره تأمین (مدلاثر پایداری مشتریساختار پایه یک سیستم برنامه ریزی سلسله مراتبیSCOR سطوح ۱و۲ مدلSCORمثال سطح ۳ مدلمعیارهای گونه شناسی یک زنجیره تأمینماتریس برنامه ریزی زنجیره تأمینجایگاه بحث در ادبیات زنجیره عرضهنقش مدیریت زنجیره تأمین در سناریوی خرده فروشی امروز۵مرحله زنجیره تامین اثربخشبرخورد خرده فروشان با زنجیره تأمین خود چگونه است؟بخش خرده فروشی مدرن چگونه از مدیریت زنجیره تأمین سود می برد
2023-08-13 23:13:40 کسب و کار و پول
جغرافیا شیپ فایل زمین شناسی شهرستان تکاب واقع در استان آذربایجان غربی 19372 جغرافیا|شهرستان تکاب|شیپ فایل زمین شناسی شهرستان تکاب|لایه ی زمین شناسی شهرستان تکاب|نقشه زمین شناسی شهرستان تکاب دانلود شیپ فایل زمین شناسی شهرستان تکاب واقع در استان آذربایجان…
آزمون استخدامی نمونه سوالات سال های قبل شرکت مخابرات سایر ارگان ها 29196 آزمون استخدامی|آزمون استخدامی مخابرات|دانلود سوالات تخصصی مخابرات|سوالات آزمون مخابرات|سوالات استخدامی|سوالات شرکت مخابرات|سوالات عمومی مخابرات|سوالات مخابرات|مخابرات دانلود نمونه سوالات سال های قبل شرکت مخابرات سایر ارگان هاتوضیحات:شما با…